Obsługa zamówień od klientów (ZAM-01)
Nabyte umiejętności
- Zarządzanie zamówieniami od klientów oraz sporządzanie dostępnych w systemie raportów i zestawień.
Plan szkolenia
- 1. Zarządzanie Zamówieniami od klienta – uprawnienia do funkcji, integracja z innymi modułami systemu ISOF.
- 2. Obsługa Zamówień od klienta.
- 2.1. Nowe zamówienie, typy pozycji zamówienie w tym pozycja typu INNE, zamówienia walutowe, wersje
językowe zamówień od klienta.
- 2.2. Operacje wykonywane na zamówieniu od klienta - edycja, potwierdzanie, wysłanie pocztą,
drukowanie, wiązanie z okazją, podgląd historii, drukowanie Potwierdzenia zamówienia.
- 2.3. Wystawianie dokumentów WZ do zamówienia od klienta – realizacja zamówienia, wystawianie WZ do
wielu zamówień.
- 2.4. Wystawianie faktur zaliczkowych oraz faktur końcowych do zamówień od klienta.
- 2.5. Wystawianie faktur VAT krajowych, faktur VAT krajowych w walucie, faktur zbiorczych, faktur
eksportowych do zamówień od klienta.
- 2.6. Blokowanie towaru dla zamówienia.
- 2.7. Generowanie zamówień wewnętrznych do zamówień od klienta.
- 2.8. Przeglądanie i wyszukiwanie zamówień wg zadanego filtra.
- 2.9. Import zamówień od klientów z pliku CSV.
- 2.10. Import zamówień od klientów ze sklepu internetowego.
- 2.11. Sprzedaż wysyłkowa, list przewozowy.
- 3. Raporty i zestawienia dla zamówień od klientów – filtrowanie danych, szablony raportów.
Plan ćwiczeń
- 1. Utworzenie nowego ZK z różnymi typami pozycji, w tym z pozycją typu INNE.
- 2. Edycja ZK, potwierdzenie i wysłanie pocztą.
- 3. Wygenerowanie ZDW na podstawie ZK i zablokowanie towaru zapisanego na ZK, utworzenie nowego ZD i
przyjęcie towaru do magazynu zamieniając pozycję typu INNE na nowy asortyment.
- 4. Wystawienie dokumentów WZ do ZK.
- 5. Sporządzenie raportów Zamówień dla różnych ustawień filtra.
Materiały dydaktyczne
- Film – nowe zamówienia.
- Film – Zamówienia od klientów.
- Film – Faktura zaliczkowa.
Szkolenia uzupełniające
- Obsługa sprzedaży krajowej – szkolenie podstawowe.
- Obsługa faktur eksportowych.
- Zarządzanie kartoteką kontrahentów, Zarządzanie kartoteką towarów, Zarządzanie
kartoteką usług i produktów.