Obsługa zgłoszeń serwisowych (SER-01)
Nabyte umiejętności.
- Rejestracja i zarządzanie zgłoszeniami serwisowymi, wykonywanie bieżących
raportów i zestawień wg różnych kryteriów.
- Zarządzanie kartoteką urządzeń.
Plan szkolenia.
- 1. Parametryzacja modułu, uprawnienia do funkcji, integracja z innymi modułami systemu ISOF.
- 1.1. Uprawnienia dla administratorów i użytkowników modułu – uprawnienia do kartotek systemowych
(kontrahenci, sprzęt, towary, usługi, produkty);
- 1.2. Kategorie serwisowe – ogólne, dla kontrahenta/grupy kontrahentów
- 1.3. Definiowanie szablonu grup urządzeń i szablonów kalkulacji;
- 1.4. Zarządzanie kartoteką urządzeń – karta urządzenia, przypisanie urządzeń do grup, przypisanie
serwisantów do urządzenia / grupy urządzeń;
- 1.5. Import urządzeń do kartoteki urządzeń;
- 1.6. Parametryzacja innych modułów powiązanych z modułem CRM serwisowy - definicja kampanii,
utworzenie kartoteki usług, towarów (import), produktów, kontrahentów (import), definiowanie
parametrów globalnych systemu.
- 2. Zarządzanie kartoteką urządzeń:
- 2.1. Rejestracja, edycja, podgląd, usuwanie urządzenia w kartotece urządzeń – karta urządzenia, pola
obligatoryjne i pola opcjonalne;
- 2.2. Rejestracja nowego urządzenia podczas wystawiania faktury VAT;
- 2.3. Przypisanie jednostki organizacyjnej/serwisanta do urządzenia / grupy urządzeń;
- 3. Rejestracja i obsługa zgłoszeń serwisowych:
- 3.1 Formularz zgłoszenia serwisowego, pola opcjonalne i obligatoryjne,
drukowanie zgłoszenia, stany zgłoszenia serwisowego, przypisanie
dokumentów do zgłoszenia (dokument DMS, zadanie, aktywność).
- 3.2. Tworzenie kalkulacji planowanej i rzeczywistej, zarządzanie kalkulacjami -
modyfikacja, usuwanie, warunki filtrowania kalkulacji, wydruk kalkulacji,
fakturowanie.
- 3.3. Generowanie dokumentów magazynowych do kalkulacji – dokumenty RW i
WZ.
- 3.4. Fakturowanie zgłoszeń serwisowych – pojedyncze, zbiorcze.
- 4. Raporty i zestawienia, przeglądanie zgłoszeń serwisowych.
- 5. Raporty i zestawienia dotyczące kalkulacji- lista kalkulacji, raport robocizny.
Plan ćwiczeń.
- 1. Rejestracja nowego urządzenia do obsługi serwisowej – przypisanie urządzenia do jednostki organizacyjnej,
przypisanie urządzenia do grupy urządzeń, przypisanie serwisantów do obsługi urządzenia;
- 2. Rejestracja nowego zgłoszenia serwisowego – naprawa zarejestrowanego wcześniej urządzenia, przejście
pełnego procesu obsługi zgłoszenia od rejestracji do zafakturowania i akceptacji (rejestracja zgłoszenia,
przyjęcie, naprawa, kalkulacja, wydanie towarów z magazynu, akceptacja zgłoszenia, zafakturowanie
zgłoszenia);
- 3. Wykonanie raportu zgłoszeń serwisowych (przeterminowanych, oraz w różnych stanach).
- 4. Rejestracja nowej kalkulacji i zafakturowanie kalkulacji.
- 5. Wykonanie raportu z robocizny dla wszystkich pracowników i wybranego pracownika.
Materiały dydaktyczne
- Dokumentacja użytkownika Portalu serwisowego.
Szkolenia uzupełniające
- Zarządzanie zgłoszeniami serwisowymi za pomocą Portalu serwisowego.
- CRM serwisowy – zestawienia, analizy, raporty.
- Zarządzanie magazynem – szkolenie podstawowe.
- Zarządzanie kartoteką kontrahentów, Zarządzanie kartoteką urządzeń, Zarządzanie
kartoteką towarów, Zarządzanie kartoteką usług i produktów.