Zarządzanie systemem (AD-01)
Nabyte umiejętności
- Zarządzanie strukturą organizacyjną firmy, użytkownikami, grupami oraz uprawnieniami do funkcji systemu.
- Zarządzanie opcjami systemowymi, słownikami modułowymi oraz umiejętność konfiguracji dokumentów ISOF.
- Sporządzanie raportów z przypisanych uprawnień do funkcji systemu.
- Umiejętność importu danych do systemu ISOF (kontrahenci, towary).
Plan szkolenia
- 1. Wymagania dotyczące sprzętu, systemu operacyjnego oraz przeglądarki internetowej.
- 2. Przeprowadzanie testów: połączenia TCP/IP, połączenia HDB, przeglądarki,konfiguracji MS IE.
- 3. Konstrukcja systemu: menu główne, podział systemu na moduły funkcjonalne, grafika, obsługa funkcji przy
pomocy klawiatury i myszy.
- 4. Podstawowe pojęcia z zakresu administrowania systemem ISOF:
- 4.1. certyfikat;
- 4.2. użytkownik i grupa w systemie ISOF;
- 4.3. jednostka organizacyjna w systemie ISOF i jej wpływ na działanie systemu (uprawnienia do
funkcji w ramach jednostek);
- 4.4. kasa i magazyn w systemie ISOF (uprawnienia do funkcji w ramach kasy);
- 4.5. system uprawnień;
- 4.6. opcje systemowe.
- 5. Wprowadzenie danych firmy i zapisanie logo firmy w systemie.
- 6. Definiowanie struktury organizacyjnej firmy: jednostki organizacyjne, kasy, magazyny.
- 7. Definiowanie i edycja użytkowników (nazwa, login, hasło, pozostałe dane).
- 8. Definiowanie (nadawanie) i usuwanie uprawnień do modułów i funkcji.
- 9. Raporty z przydzielonych w systemie uprawnień.
- 10. Przeglądanie i analiza zdarzeń zawartych w EventLog.
- 11. Konfiguracja wydruków.
- 12. Typy dokumentów i szablony symboli dokumentów, numeracja dokumentów.
- 13. Omówienie opcji systemowych.
- 14. Słowniki modułowe systemu ISOF - edycja wartości słownikowych.
- 15. Definiowanie sposobów płatności.
- 16. Zarządzanie kartotekami systemu ISOF (filtrowanie danych, import kartotek do
systemu ISOF).
Plan ćwiczeń
- 1. Utworzenie struktury organizacyjnej firmy w systemie ISOF: jednostka, magazyn,
kasa.
- 2. Utworzenie użytkownika, grupy oraz przypisanie do grupy uprawnień do funkcji
systemu i wykonanie raportu dla uprawnień w systemie.
- 3. Zalogowanie się na zdefiniowanego użytkownika i sprawdzenie poprawności
zdefiniowanych uprawnień.
- 4. Sprawdzenie informacji zawartych w EventLog.
- 5. Zmiana wartości dla wybranych opcji globalnych.
- 6. Konfiguracja wydruku dowolnego dokumentu ISOF.
- 7. Zdefiniowanie nowego sposobu płatności.
Szkolenia uzupełniające
- Zarządzanie kartoteką kontrahentów, Zarządzanie kartoteką towarów, Zarządzanie
kartoteką urządzeń, Zarządzanie kartoteką usług i produktów.